5 GIER/APEK DLA WKRĘCONYCH W MARKETING – FRESH KICK FOR THE WHOLE WEEK ///14

Nie samą pracą człowiek żyje – trzeba też czasem pograć w grę.

Jeżeli nie lubisz zabijania zombi, hodowania roślinek czy strzelania ptaszkami do drewnianych domków ale lubisz marketing to możesz wypróbować którąś z 5 propozycji jakie przygotowałem na ten tydzień.

1. Poniedziałek: Logo Quiz

Ta aplikacja to mocno wciągająca zabawa w zgadywanie nazw marek na podstawie logotypów lub ich fragmentów). Na początku jest bardzo łatwo. Całe logo marki typu Skype czy Mercedes nie nastręcza wiele trudności z odgadnięciem nazwy. W razie problemów można liczyć na podpowiedzi. Bardzo wartościowe jest też pojawienie się krótkiej informacji o danej marce po odgadnięciu.

Prawdziwa zabawa zaczyna się na wyższym poziomie expert, gdzie nazwę trzeba zgadywać na przykład na podstawie takiego tylko elementu sygnetu:

Czy udało ci się odgadnąć, że to youtube?

2. Wtorek: Brand Master

Ta gra to jak mi się wydaje trochę większe wyzwanie niż Logo Quiz – trzeba też posiadać trochę wiedzy historycznej. Cała zabawa polega na chronologicznym ułożeniu wersji logotypu danej marki. Czasami wystarczy też oczywiście wyczucie trendów, bo szczerze mówiąc nie za bardzo miałem pojęcie co to za firma:

brand master

Gra dostępna jest na iOS i w wersji przeglądarkowej.

3. Środa: Slogan Logo Quiz

To aplikacja od tego samego wydawcy co Logo Quiz. W tym przypadku odgadujemy jednak nazwę marki na podstawie jej claimu (sloganu). Zabawa jest dość trudna ze względu na liczne występowanie marek zupełnie nie funkcjonujących w Polsce. Ale wartość poznawcza płynąca z tej gry jest niewątpliwie duża.

4. Czwartek: Slogan maker

Od razu uprzedzam, że czwartunia nie nalezy traktować do końca poważnie. Slogan maker to aplikacja, która tworzy slogany. (Zupełnie za darmo! Nie musisz już płacić za to ludziom:).

Dla siebie (wpisałem tylko imię) wygenerowałem 3:

1. Chuck Norris loves Jan
2. Amerika’s finest Jan
3. Friendly Jan for friendly people

Po weekendzie spędzonym na wieczorze kawalerskim najbliższy mojemu DNA marki jest chyba drugi 😉

5. Piątunio: What Would Don Draper Do?

Podejrzewam, że najbardziej znaną postacią świata reklamy jest obecnie fikcyjny Don Draper z serialu Mad Man. Dla wszystkich fanów telewizyjnego show dostępna jest śmieszkowa aplikacja What Would Don Draper Do?. Jest to raczej apka typu użyj raz i zapomnij – po kliknięciu na twarz Drapera lub potrząśniciu telefonem pojawia się jeden jego cytat. Ale czasami w trudnych momentach warto sobie o niej przypomnieć – na przykład żeby się odstresować albo spojrzeć na nasz marketingowy problem z dystansem 😉

Good week and good luck, cu next week.