Strateg marketingowy – kim jest i co robi?

Czy wiesz co robi strateg marketingowy? Czy to jakiś szczególny rodzaj stratega? Czy różni się czymś od stratega biznesowego, stratega marki i innych podgatunków? Jeżeli się zastanawiasz, czy potrzebny ci i twojej firmie  taki strateg, i co możesz z nim zrobić a czego lepiej nie próbować – czytaj dalej…

Strateg marketingowy – zastanów się, kogo szukasz 

 
Jeden z moich leciwych już postów dotyczących strategii (Branża, branżunia – kto to jest ten strateg) cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Zaciekawiło mnie, że dużo wejść na niego generuje fraza “strateg marketingowy”. Byłem naprawdę zaskoczony. Być może zamknięty w szklanej bańce żyłem w przekonaniu, że strateg to strateg – i w przeciwieństwie do na przykład jeży na podgatunki się nie dzieli. To akurat może Cię zaskoczyć – rodzina jeży nie ogranicza się do jednego gatunku – po więcej informacji odsyłam tutaj 😉 Musi się znać na marketingu (czyli – marce, reklamie, public relations, biznesie) i musi się znać też na biznesie. Dlatego ta praca wydawała mi się zawsze tak ciekawa. Z samego założenia wymaga szerokiej perspektywy i ciągłego poszerzania horyzontów.
 

Co musi zatem umieć strateg – także ten marketingowy jak się upierasz 🙂

 
Strateg musi umieć pokazać twojej marce/biznesowi/firmie gdzie teraz jesteś. Razem z tobą musi zdefiniować, gdzie chcesz być. Jeżeli już wiesz, musi przełożyć to na zrozumiały dla otoczenia język. Musi też pokazać ci jak tam dotrzeć (o tym też we wspomnianym przede mną na początku poście). Dlatego musi być cały czas na bieżąco z tym co dzieje się w świecie. Nie zaplanuje Ci zapewne kampanii w AdWords lepiej niż specjalista ds. SEM (Search Engine Marketing). Dlatego, jeżeli jesteś przekonany/a że SEM to jedyny sensowny kanał w Twoim biznesie, nie szukaj stratega tylko dobrej agencji/freelancera SEM. Jeżeli chcesz ustawić proces sprzedaży i przeszkolić ludzi na słuchawce – poszukaj doświadczonego dyrektora sprzedaży. I tak dalej…
 

Kiedy dogadasz się ze strategiem?

 
Myślę, że lista sytuacji, w której “będzie Pan zadowolony” jest dość długa – najważniejsze z nich to:

  • Potrzebuję nowego spojrzenia na mój biznes
  • Chcę się szybciej rozwijać – linie produkcyjne są gotowe, produkt jest gotowy, czekamy tylko obranie spójnego kierunku
  • Niby wszystko jest w porządku, ale nasza marka nie rozwija się tak jak byśmy chcieli
  • Mam fajną markę i produkt, ale nie wiem co dalej – co i w jaki sposób powiedzieć ludziom?

Zaciekawił Cię ten temat? Zapraszam do kontaktu.

Submit a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *