Kampania: Kultura leczy
Ruszyła pierwsza odsłona miejskiej kampanii ”Kultura Leczy”, której celem jest zachęcenie mieszkańców Warszawy i okolic do uczestniczenia w kulturze. Jak dowodzą badania naukowe kultura pozytywnie wpływa na sampoczucie, redukuje odczuwanie bólu i niepokoju w chorobie, podnosi poziom endorfin i libido, opóźnia procesy starzenia – słowem wzmaga apetyt na życie!
Kino, muzykę czy streetart „na receptę” przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej z moją pomocą.
W starożytnej Grecji wierzono, że dwie lub trzy pokaźne dawki tragedii są wystarczające do oczyszczenia ciała z negatywnych emocji, a dzięki doświadczeniu komediowej sztuki, muzyki i tańca człowiek staje się odświeżony psychicznie, odrodzony duchowo i chętny do podjęcia nowych działań. By zachować zdrowy tryb życia Grecy zinstytucjonalizowali proces oczyszczającego rytuału „katharsis” – ustanawiając cykliczne święta w teatrze.
Kampania społeczna w kulturze
Przyznam, że pracując nad kampanią forsowałem inny na nią pomysł, bardziej angażujący odbiorców a mniej informacyjny. Jak to zazwyczaj bywa wygrała opcja “bezpieczna”. Czy to dobrze? Moim zdaniem dobrze że udało się tą kampanię zrobić a na wyniki przyjdzie poczekać. Na pewno jedna kampania nie załatwi sprawy i nie spowoduje drastycznej zmiany w konsumpcji kultury przez Polaków czy Warszawiaków.
Te działania bez wątpienia umocnią segmenty już korzystające z kultury, że warto to robić. Liczę na to, że niedługo powstanie tez akcja, która zaangażuje segmenty kulturoodporne, żeby zaprosiły pod swoje strzechy kogoś więcej niż tylko patostreamerów i serial Zdrady na Polsacie.