Najmocniej wierzy się w to, o czym wie się najmniej.
Często spotykam ludzi, którzy powtarzają jak mantrę jedną, jedyną informację na dany temat. Na przykład, że fejsbuk się już skończył, instagram jest tylko dla kobiet, a każdy zanim kupi ubranie w internecie idzie do sklepu stacjonarnego je przymierzyć. Jeżeli powtarzasz swoje zdanie wystarczająco długo i często, ludzie zaczną ci wierzyć. Możesz nawet zostać ekspertem w swojej dziedzinie. Warto zatem mieć taką mantrę albo nawet kilka. Warto też mieć dostęp do informacji, które pozwalają zweryfikować mantrę kogo innego, szczególnie gdy ta zaczyna Cię już męczyć.
Niezależnie jaka jest Twoja motywacja, Fresh Kick nr 12 może Ci się przydać.
1. Poniedziałek: Internet to obrazki a Doda się kończy
Bardzo lubię poradniki mówiące, ile procentowo powinno być obrazków w treściach wypuszczanych do internetu. Na przykład 75%. Albo 80%. Dobrze, że taki fejsbuk mierzy stosunek tekstu do grafiki w reklamie, bo inaczej bez linijki by się nie obeszło. W każdym razie jedno jest pewne – ludzie nie chcą czytać, ludzie chcą oglądać. No dobrze, ale jak się ma do tego Doda?
Szczerze mówiąc na początku sam nie wiedziałem, ale jak wróżbitą Maciejem kierowała mną intuicja. Dzięki wykorzystaniu Google Correlate dowiedziałem się że całkiem słusznie:
Najsilniejszą korelację ze słowem “Doda” ma słowo “zdjęcie”. Skoro ludzie szukają zdjęć dajmy im zatem zdjęcia 🙂 Zresztą Doda to chyba ostatnio robi.
Będąc na miejscu Dody martwiłbym się natomiast tym wykresem. O ile podaż zdjęć Dody rośnie, bazując na jej profilu Instagramowym to popyt niestety spada.
2. Wtorek: Mobilki mobilki…
Jak nie wiesz nic o Mobajlu to Cię nie ma. Warto przyswoić sobie zatem kilka informacji. Dzięki Our Mobile Planet nie zostaniesz posądzony/a o męski szowinizm kiedy twoją mantrą będzie “mężczyźni są bardziej zmobajlowani od kobiet”. W tym sprytnym narzędziu od wujka Google można w czasie rzeczywistym tworzyć raporty dotyczące zachowania konsumentów mobilnych:
Mężczyźni w Polsce mają więcej aplikacji na telefonie niż kobiety. Jaką mantrę z tego stworzysz zależy tylko od Ciebie 😉
3. Środa: Ile kolumn w webie?
Ile kolumn jest lepiej? Ile call to action w landing page’u? Kiedy opt-in a kiedy opt-out? To są trudne pytania i nie ma narzędzia, które da nam jednoznaczną odpowiedź. Ale jeżeli wystarczy Ci zwiększona pewność siebie przy wyborach to polecam GoodUI
To źródło wiedzy jakościowej. Jak się okazuje, za jakość nie zawsze trzeba płacić 🙂
4. Czwartek: Zmierz i zważ swojego konsumenta
Nie wiem, ile startupów zaglądało na Consumer Barometer , ale podejrzewam, że część z nich mogłaby przewartościować swoje plany gdyby to zrobiła. Ta online’owa kopalnia wiedzy dostarcza przede wszystkich informacji o zachowaniach konsumentów i ich ścieżkach zakupowych.
Informacje są mocno rozbudowane i można je filtrować wieloma zmiennymi. Ja na przykład sprawdziłem sobie jak wygląda research i zakupy sprzętu sportowego w podziale online – offline.
5. Piątunio: Odpocznij od internetów
Fresh Kick ma być motywujący i inspirujący, a ja sam pisząc o tych wszystkich ciekawych narzędziach już się zmęczyłem. Dlatego na piątek polecam coś zupełnie innego – książkę. Taką, którą łatwo się czyta ale jest jednocześnie głębokim źródłem wiedzy i obserwacji o człowieku. Na przykład “Księga śmiechu i zapomnienia” Milana Kundery.
Good week and good luck, cu next week.