E- commerce B2B – strategia i realizacja
Uzyskane rezultaty w pełni potwierdziły trafność przyjętej strategii: rok do roku liczba konwersji wzrosła o 92%.
Przedmiotem działalności klienta w opisywanym przypadku jest platforma internetowa łącząca cechy sklepu internetowego i katalogu produktów, której celem jest sprzedaż specjalistycznego sprzętu komputerowego dla przemysłu i wojska.
Wyzwanie – dobranie narzędzi do specyfiki kategorii
Specyfika branży obejmuje kilka aspektów, z których przede wszystkim wymienić należy:
- rozwiązania na miarę (custom),
- brak klasycznego mechanizmu zakupu,
- klienci wymagający drogiego, wysoko wyspecjalizowanego sprzętu,
- częsta konieczność odbywania konsultacji przed zakupem.
Wyzwanie stanowił dobór odpowiednich narzędzi do wsparcia promocji w określonych kanałach komunikacji, które wybierali klienci (mail, telefon).
Konfiguracja analityki i kampanii reklamowej
Po starannej analizie funkcjonalności strony docelowej wyznaczone zostały i skonfigurowane cele konwersji wychwytujące każdą możliwą interakcję (pobranie katalogu, wysłanie formularza kontaktowego, zadanie pytania o konkretny produkt, itp.). Został też przygotowany specjalny landing page zawierający zwięzłą prezentację segmentów oferty i możliwość podjęcia kontaktu w sprawie każdego z nich (wszystko oczywiście mierzone analityką).
Dostosowując narzędzia do celu, zrezygnowano z typowo sprzedażowych typów kampanii (Merchant) w zamian rozbudowując te opcje, które umożliwiają podjęcie bezpośredniego kontaktu z firmą klienta – od rozszerzeń formularzowych po dedykowane kampanie na telefon. Starannie zaprojektowano komunikację reklam, by wstępnie odsiać osoby spoza grupy docelowej. Wdrożono też rozwiązania remarketingowe korzystając z rozbudowanej bazy interakcji pozostających pod obserwacją systemów mierzących.
Wyniki działań
Uzyskane rezultaty w pełni potwierdziły trafność przyjętej strategii: rok do roku liczba konwersji wzrosła o 92%.