hadrone logo

Koncepcja marki: Hadrone

Nowa marka to zawsze największe wyzwanie – ale również największa satysfakcja. W tym przypadku zadaniem było opracowanie nazwy oraz koncepcji komunikacji startupu (wtedy) funkcjonującego na specyficznym rynku usług IT – oprogramowania pozwalającego  na łatwą analizę i świadomą optymalizację bieżących wydatków na IT. W tym case’ie przyjrzę się bliżej nazwie marki.

Koncepcja nazwy wynikająca z potrzeb grupy docelowej

Moje podejście do nazwy jest paradoksalnie dość pragmatyczne (czyi mówiąc wprost bliższe właścicielowi firmy niż ambitnemu copywriterowi). Nazwa ma przede wszystkim nie przeszkadzać i posiadać domenę. Dlaczego? Markę tworzy doświadczenie klienta a nie nazwa. Czasami odwraca się tę kolejność i wtedy zazwyczaj jest zdziwienie: taka super nazwa a klienci nie kupują? 🙂 Niemniej jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby nazwa:
– nie przeszkadzała 🙂
– budowała spójne doświadczenie i wynikała z filozofii i założeń biznesowych firmy

W przypadku Hadrone powstało kilkadziesiąt propozycji nazw, natomiast zdefiniowane przez nas założenia biznesowe produktu i potrzeby klienta były niezmienne:

  • Wdrożenie czegokolwiek to proces wymagający czasu, kosztów, zaangażowania konsultantów, konsultowania – robili to chyba jacyś psychopaci i noobo-geeki. Po wdrożeniu będziemy mieli tyle samo pracy + obsługa systemu.
  • Kolejny problem/etap/wdrożenie w firmie to kolejne narzędzie które ma inną perspektywę, dlaczego się tego nie da (…) połączyć?
  • W mój biznes/działania zakrada się chaos, co tu się w ogóle dzieje?!?

Brzmi znajomo? Nic dziwnego, chyba że przyszło Ci pracować z Comarchem przy słabym wparciu – wtedy trzeba jeszcze dodać do tych sformułowań kilka niecenzuralnych słów.

Hadrone – Manage It All

Poszukiwania semantycznie prostego słowa, doprowadziło nas do jednej z elementarnej cząstek – Hadron. Słowo to zyskało bardzo na popularności i świadomości dzięki Wielkiemu Zderzaczowi Hadronów (w ramach przypomnienia: link). Po drobnej modyfikacji znaleźliśmy słowo – klucz z dostępną domeną .com, co było jedną z wytycznych projektu.

Dalsza część case study wkrótce.

Hadrone: link

Masz wyzwanie marketingowe? Wybierz termin niezobowiązującej i bezpłatnej konsultacji: