lead generation deweloper

Lead generation – 40% redukcja wskaźnika CPL

W efekcie przeprowadzonych działań optymalizacyjnych dla dewelopera, liczba leadów pozyskiwanych dla działu sprzedaży wzrosła prawie o połowę, przy podniesieniu ich jakości i zachowaniu budżetu.

Warszawski deweloper poszukiwał optymalizacji dla długookresowej kampanii leadowej – mającej na celu pozyskiwanie danych kontaktowych od potencjalnych klientów. Wyzwanie tej kampanii było charakterystyczne dla tego segmentu, ale również dla wielu innych branż – jak pozyskiwać jakościowe kontakty do osób faktycznie zainteresowanych ofertą.

Wysoce konkurencyjny rynek

Obszar działania klienta stanowi aglomeracja warszawska – gdzie rynek ofert mieszkaniowych jest drogi i zatłoczony. Dlatego znalezienie optymalnych rozwiązań musiało naturalnie te czynniki uwzględnić. Do spełnienia były dwa cele:

  • Po pierwsze pozyskiwać zapytania nie przekraczając określonego kosztu,
  • po drugie i równolegle, zapytania musiały być wysokiej jakości, czyli pochodzić od użytkowników skłonnych rozpatrywać ofertę klienta pod kątem jej ceny i lokalizacji.

Klient był rozczarowany dotychczasowymi działaniami prowadzonymi z różnymi agencjami – wywiązywały się one z założonych celów ilościowych, ale efekty biznesowe nie były satysfakcjonujące. Wynikało to z optymalizacji budżetu pod złe KPI i zrozumiałej komunikacji dwustronnej. Ta diagnoza była kluczem do skutecznej współpracy.

Analiza i struktura działań

Podstawowe struktury kampanii oparto o dwa popularne kanały reklamowe: wyszukiwarkę Google i ekosystem reklamowy Facebooka. Do określenia wzorców ruchu i konwersji wykorzystana została rozbudowana struktura słów kluczowych, która po powieleniu i przypisaniu do poszczególnych obszarów kierowania kampanii, dostarczyła odpowiednich danych. Ich analiza wykazała, że skuteczność pozyskiwania konwersji uzależniona jest od kombinacji używanych słów kluczowych oraz lokalizacji; różne słowa kluczowe używane w różnych lokalizacja przynosiły zróżnicowane efekty. Docelowy układ kampanii uwzględnił te obserwacje. W środowisku reklamowych Facebooka wykorzystano zarówno szerokie możliwości kierowania wyselekcjonowanego ruchu na stronę docelową jak i typ kampanii nastawiony na pozyskiwanie kontaktów bezpośrednio w formularzu reklamowym.

Budowanie wyniku wymagało konsekwencji, uwagi i stałej optymalizacji, ale efekty wynagrodziły wysiłki. Na przestrzeni 1 roku koszt konwersji udało się zredukować o 40%, o podobną wartość wzrosła też ich liczba.

Masz wyzwanie marketingowe? Wybierz termin niezobowiązującej i bezpłatnej konsultacji: